Câți dintre noi, în timpul orelor ce păreau interminabile la birou nu ne-am gândit măcar o dată ce bine ar fi să putem lucra de acasă? Sau când mijloacele de transport erau aglomerate dimineața sau vremea rece și neprietenoasă ne îmbia să stăm în casă, nu ne-am dorit să nu mai fie nevoie să batem tot drumul pentru a ajunge la birou?

În această perioadă extrem de afectată de pandemia de COVID-19 tot mai multe persoane sunt nevoite să lucreze de acasă, însă mulți dintre noi nu suntem obișnuiți de fapt cu acest lucru, iar la început pot apărea probleme de adaptare care pot duce la scăderea eficienței.

Pentru a vă ajuta în acest proces, vă prezentăm mai jos câteva idei menite să vă ajute în stabilirea unui program de lucru de acasă, astfel încât să nu vă pierdeți productivitatea și să evitați alte motive de stres suplimentar.

● Creați-vă o rutină începând de la prima oră a dimineții

Chiar dacă sunteți tentați să leneviți ceva mai mult în pat dimineața, încercați să vă începeți ziua într-un mod similar zilelor în care trebuia să mergeți la birou. Dacă ora de începere a programului este 9AM nu vă recomandăm să vă treziți la 8:59 și să începeți să lucrați imediat ce ați coborât din pat. Începeți cu igiena personală, profitați de timpul economisit și preparați un mic dejun sănătos, schimbați pijamalele cu un set de haine de zi și abia apoi începeți programul propriu zis. Este demonstrat faptul că respectarea unei rutine zilnice ajută la întărirea sentimentului de siguranță și la eliminarea stresului.

● Stabiliți-vă un program zilnic

La fel ca atunci când mergeați la birou, programul de lucru ar trebui să se desfășoare într-un interval orar bine stabilit, preferabil similar cu cel avut înainte. Acest lucru vă va ajuta să țineți pasul cu sarcinile pe care le aveți de rezolvat și să estimați eficient termenele de finalizare. De asemenea, atunci când și alți colegi sau parteneri sunt implicați în anumite proiecte, aceștia vor ști la rândul lor care e modul de organizare și nu vor avea surpriza de a primi răspunsuri la emailuri la ore târzii din noapte.

● Încercați să alocați un spațiu dedicat pentru birou

Doar pentru că în această perioadă veți lucra de acasă nu înseamnă că e recomandat să lucrați de pe canapea, cu laptopul în brațe sau în fața unui televizor. Încercați să vă alegeți și să delimitați o zonă dedicată muncii de acasă pentru a vă putea concentra mai bine și a fi productivi. O masă curată, fără obiecte care să o încarce inutil, poate fi cea mai simplă soluție dacă nu aveți la îndemână un birou adevărat. Mai e nevoie de un scaun confortabil și cât mai multă lumină naturală pentru a crea un mediu plăcut și prietenos.

● Nu uitați de pauze

Credeți-ne pe cuvânt: este extrem de ușor să vă lăsați cuprinși de muncă și să uitați de pauze atunci când lucrați de acasă. Există studii care demonstrează că persoanele care lucrează de acasă au tendința de a se bucura de mult mai puține pauze decât cei care se află într-un birou, înconjurați de colegi. Pentru eficiență și productivitate sporită, vă recomandăm să luați câteva pauze și în timpul orelor de lucru de acasă. Mergeți până în bucătărie și beți un pahar mare cu apă, ieșiți pe balcon pentru 5 minute și încercați să vă relaxați puțin, luați o gustare sănătoasă sub forma unui fruct, iată doar câteva idei care vă vor ajuta să fiți mai relaxat și să nu vă pierdeți din productivitate atunci când lucrați de acasă.

● Folosiți tehnologia și rămâneți conectat

Trebuie spus de la bun început că tehnologia este de fapt cel mai important factor care face posibil lucrul de acasă. Astfel, este extrem de important să aveți dispozitivele necesare pentru a duce la bun sfârșit proiectele derulate departe de birou.

Dacă urmează să participați la ședințe de tip video call cu colegii, luați în calcul achiziționarea unor căști confortabile și de calitate. Varianta cu tehnologie Bluetooth vă va oferi mai multă libertate de mișcare.

Pentru a păstra în siguranță datele importante, luați în calcul utilizarea unui dispozitiv extern de stocare și transfer, un HDD sau un SSD încăpător și rapid. Variantele cu protecție suplimentară împotriva șocurilor, apei sau prafului sunt de preferat în aceste condiții.

Hard disk-ul extern ADATA HD830 este un model performant, extrem de rezistent și capacitate de stocare până la 5TB.

Poate fi achiziționat de aici: bit.ly/ADATAHD830

Dacă vă doriți un dispozitiv de dimensiuni reduse, performant și rapid, vă recomandăm utilizarea unui SSD extern cu capacitate de stocare până la 1TB și viteze uimitoare de transfer.

Modelul SE800 de la ADATA nu este mai mare decât o carte de vizită, utilizează interfața USB 3.2 Gen 2 și atinge viteze de scriere/citire de până la 1000MB/s

Produsul poate fi achiziționat de aici: bit.ly/ADATASE800

● Planificați activitățile pentru timpul liber

Pentru a nu vă trezi în situația în care sunteți extrem de obosit deoarece ați lucrat prea mult sau nu știți ce să faceți după ce terminați munca, vă recomandăm să planificați câteva activități care vă plac pentru orele libere de după programul de lucru. Exercițiile fizice nu trebuie să lipsească din programul zilnic având în vedere nivelul de mișcare extrem de redus pe care îl veți face în această perioadă. Activitățile de aprovizionare și preparare a meselor este și acesta un task ce trebuie planificat în avans, o listă de cumpărături se va dovedi extrem de utilă și va reduce considerabil timpul petrecut în supermarket. Întocmirea unei liste de filme pe care vă doreați să le vedeți sau re-vedeți, convorbirile telefonice sau video cu membrii familiei și prietenii, câteva jocuri online… odată planificate își vor găsi locul potrivit în programul dvs. zilnic și vă vor ajuta enorm în gestionarea situației actuale.

● Asigurați-vă rețeaua de acasă

Împreună cu flexibilitatea și beneficiile aferente, lucrul de acasă aduce cu sine și riscuri legate de securitatea datelor și a rețelei de Internet. Calculatorul de pe care lucrați și datele importante salvate pe acesta pot fi afectate dacă rețeaua WiFi este atacată, astfel că devine imperios necesar, mai mult ca oricând, ca rețeaua dvs. de acasă să fie bine securizată.  Pentru a vă bucura de dispozitive securizate și date aflate mereu în siguranță, vă recomandăm câteva lucruri esențiale:

  • Investiți într-un software antivirus
  • Achiziționați un router performant și stabil.

Modelul AC10U de la Tenda are un preț accesibil și dispune de o interfață USB multi-funcțională prin care se poate partaja un dispozitiv de stocare, o imprimantă sau alte dispozitive din casă: bit.ly/TendaAC10U

  • Asigurați-vă că ați setat parole puternice și sigure atât pe dispozitivele utilizate, cât și pe accesul la rețea
  • Schimbați în mod regulat parola WiFi
  • Luați în considerare crearea unei rețele WiFi alocată exclusiv pentru conectarea dispozitivelor de pe care lucrați. Astfel, traficul respectiv va fi direcționat direct către computer, fără a fi împărțit între alte dispozitive inteligente cum ar fi telefoane, console de joc sau televizoare

Nu în ultimul rând, descoperiți lucrurile care vă plac și practicați-le cu plăcere și dedicație, socializați virtual cât mai mult cu cei dragi și fiți mereu vigilenți pentru a putea avea grijă de dvs. și de cei apropiați.


Leave Your Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *